2012-06-04 17:18

99. Lamus Urbanistów Polskich

Homeopatia przestrzenna – rzeczywistość postplanistyczna?  - pod takim tytułem rok temu próbowałem (nie do końca trafnie) odgadywać najbliższą przyszłość:

Kiedy patrzę, z jakim upodobaniem od kilku lat praktykowane jest w naszym kraju „leczenie przestrzeni” z chaosu przestrzennego poprzez warunki zabudowy i zagospodarowania terenu, mam nieodparte wrażenie, że to taka „urbanistyczna” bliźniacza wręcz odmiana homeopatii:

podobne „leczy” się podobnym (wprowadzanie chaosu do chaosu) i im mniejsza dawka (elementów planowania przestrzennego) tym silniejsze działanie (na otoczenie) itd, itp.

Jedyne co mi się w tym wszystkim nie zgadza to formalny brak takiej „specjalizacji” w Izbie Urbanistów.

Być może jest to już definitywny koniec "epoki planistycznej" i początek nowego: postplanistyki?

Jeśli tak, to może zmieńmy nazwę korporacji na bardziej adekwatną, np.: Izba Homeopatów Przestrzennych


Dzisiaj czas na niezbędną korektę i uzupełnienie:  warunków zabudowy i zagospodarowania terenu nie będzie – zastąpi je Kodeks budowlany.

Natomiast korporacja urbanistów uzyska całkowicie nowy status - jak w tytule.

Ale to chyba żadna niespodzianka - planowanie przestrzenne przecież już dawno zostało tam odesłane.

 

 

—————

Powrót





Ankieta

Oceń artykuł

bardzo interesujący (7)
29%

interesujący (5)
21%

nie mam zdania (6)
25%

nieinteresujący (6)
25%

Całkowita liczba głosów: 24





 


   PUBLIKACJE PORTALU